Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 20 de febrer del 2012

MANIPULACIÓ COMERCIAL INFANTIL

Qui no recorda el Colajet de Camy?
Va ser un dels gelats més famosos dels 80. Tenia forma de cohet, combinant sabors arriscadament: cola, llimona àcida (fins aquí tot bé, només era el preludi del cubata) i un caputxó de xocolata que no durava res i que era el primer que et menjaves, jo el recordo molt i molt bo...
El problema era que van fer una maniobra per enganxar-nos a consumir, a part del gust (que jo recordo molt encara) i de com n’era de refrescant... van fer una maniobra comercial que era que als palets del polo et podia sortir les paraules “colajet gratis” i llavors anaves on l’havies comprat i te’n donaven un altre.


Quina és la perversió?
Doncs que sempre demanaves aquest polo (i no uns altres al menys així ho feia jo) amb la previsió que et tocaria un altre polo gratis, i si et sortia no t’ho guardaves per un altre dia, no... els consumies immediatament. Hi ha hagut gent que els van tocar quatre polos seguits i no sé de ningú que s’hagués guardat mai el premi per un altre dia, ens van encaminar cap a la ludopatia, a seguir jugant fins que s’acabaven els premis.

Uns altres que ho feien eren los “chicles premio” que estaven dolentíssims però que et sortia el premi amb força freqüència i llavors jo recordo, tenir tots els xiclets oberts per veure si tenien premio o no...



1 comentari:

judit ha dit...

Ja se que soc un bicho raro, però per a mi, la raó de triar un colajet en contes d'un altre polo era que tenia forma de cohet. de cohet!!! i amb aixó ja em tenien guanyada, amb o sense possibilitat de premi